Adela Popescu şi Nicoleta Luciu culeg strugurii în "Aniela"

Posted On 11:16 by Devoratorul de TV |



Adela Popescu, protagonista din “Aniela”, primul serial românesc de epocă, difuzat de luni până joi, de la 20.30, ACASĂ, şi Nicoleta Luciu, interpreta Matildei, au filmat, pentru episodul de marţi, 3 noiembrie, pe domeniul de la Goleşti, secvenţe memorabile în care strivesc strugurii cu picioarele goale.
“Cînd ne-am îmbrăcat în costumele populare şi am început să călcăm strugurii am avut senzaţia că sunt din nou copil, acasă, la Şuşani. Obiceiul acesta era unul pe care, în familia noastră, îl celebram an de an. Mergeam, culegeam via şi apoi striveam strugurii şi beam mustul. Era o tradiţie care mi-a făcut copilăria mai frumoasă tocmai de aceea filmările de la Goleşti au fost pentru mine ca o călătorie în trecut. In plus noi, fetele, ne amuzam spunîndu-ne că avem parte de o sedinţă gratuită de terapie cu struguri”, îşi aminteşte Adela.
“După ce terminam de strivit strugurii aveam o secvenţă în care toată lumea se aşeza la masă şi mînca pîine cu struguri. Doar că pîinea era atat de caldă şi de bună încît noi, cum auzeam că se dă repetiţie, ne repezeam la ea şi o mîncam. Aşa că, atunci cînd a venit momentul să filmăm, regizorul a constatat că nu mai există pîine pe masă. Iar noi ne uitam nevinovaţi în jur şi dădeam vina unii pe ceilalţi”, îşi aminteşte, amuzată, Adela.
Dacă Adelei Popescu filmarea de la Goleşti i-a trezit amintiri dragi, din copilarie, pentru Nicoleta Luciu a fost o premieră: “Eu am fost născută şi crescută în Bucureşti aşa că nu am luat parte la astfel de sărbători. Am strivit strugurii cu picioarele goale si am făcut dulceaţă de prune si m-am simţit ca şi cum făcusem asta de-o viaţă întreagă”, spune Nicoleta.
Pentru filmările de la Goleşti, actorii şi actriţele au îmbrăcat costume populare, a fost adus chiar şi un taraf care să ajute la crearea unei atmosfere de petrecere. Culesul viei era, la 1900, unul dintre puţinele momente în care boierul petrecea alături de slujitori. “M-am îmbrăcat în maramă, în ie, am purtat opinci, portul popular românesc înfrumuseţa în perioada la Belle Epoque femeia la fel ca un corset şi o rochie cu crinolină”, spune Adela Popescu.
Marţi, 3 noiembrie, de la ora 20.30, telespectatorii pot urmari un episod excepţional din “Aniela », cu tradiţii româneşti, fete imbracate in port popular, numai ACASĂ. Iar in seara aceasta la “Povestiri de noapte”, de la ora 23.00, telespectatorii pot urmari imagini de making of de la filmarea de la Golesti.
edit post
1 Response to 'Adela Popescu şi Nicoleta Luciu culeg strugurii în "Aniela"'
  1. Alina
    http://gossip-tv.blogspot.com/2009/11/adela-popescu-si-nicoleta-luciu-culeg.html?showComment=1257154346382#c4960294890201812793'> 2 noiembrie 2009 la 11:32

    cred ca marti va fi un episod foarte frumos, de-abia astept sa il vad:D

     

Trimiteți un comentariu